H&M boek: The First Ten Years

Tien jaar na de lancering van de eerste designercollaboratie, komt H&M met een boek waarin wordt teruggeblikt naar de meest succesvolle samenwerkingen.

The First Ten Years

Het boek, dat de toepasselijke naam ‘The First Ten Years’ heeft, bevat nieuw beeldmateriaal (die H&M waarschijnlijk uit zijn archieven heeft opgegraven), met speciale bijdrages van Donatella Versace, Alber Elbaz en Roberto Cavalli. 

Karl Lagerfeld

De eerste designercollaboratie van H&M was met Karl Lagerfeld. De collectie, die na twee uur uitverkocht was, verraste vriend en vijand. De modewereld zou nooit meer hetzelfde zijn. “Door deze samenwerkingen wordt betaalbare kleding niet meer gezien als ‘goedkoop’” zegt Lagerfeld in het boek. “Ik had nooit verwacht dat het zo’n succes zou zijn” ,zegt de hoofdontwerper van Chanel. 

Kopen

Het boek is vanaf 6 november – tegelijkertijd met de lancering van de H&M x Alexander Wang collectie – te koop in 250 filialen van de Zweedse retailer.  

Prijs

The First Ten Years kost 29,99 euro. Van de opbrengst gaat er 25 procent naar Unicef.