Valentino’s herfst/wintercollectie 2014

Dat het modelabel Valentino goed boert, blijkt wel uit de cijfers over 2013. Met het niet onaantrekkelijke bedrag van 65 miljoen euro heeft Valentino haar inkomsten bijna verdubbeld t.o.v. 2012. Niet de verovering van nieuwe markten stond centraal volgens CEO Stefani Sassi, maar een verdere uitbreiding in bestaande winkels en markten heeft geleid tot het behaalde succes.

Sixties & Seventies

Tijdens de Parijse modeweek begin maart trok Valentino van leer met een op de jaren ‘60 en ‘ 70 geïnspireerde herfst/wintercollectie. Kleurrijke prints gebaseerd op pop art, maar ook vlinders en rozen. Jassen, jacks, mini-jurkjes &  plissérokken, capes en long-sleeve-gowns. Een beetje een flamboyante mengeling in kleur en motief, maar de topdesigners Maria Chiuri en Pierpaolo Piccioli zorgen er voor dat de herkenbare visie van het label “vrouwelijk, elegant met een stoere-luxe new attitude” overeind blijft.

Over Valentino

Opgericht in 1960 door Valentino Garavani bestaat het iconisch designerhouse al meer dan 50 jaar. Momenteel zijn de ontwerpers Grazia Chiuri en Pierpaolo Piccioli de drijvende kracht achter het succes van het modehuis. Valentino brengt een ruim assortiment van luxe goederen op de modemarkt, van Haute Couture en Prêt-à-Porter tot exclusieve accessoires als tassen, riemen, brillen en parfums.

Internationale allure

Valentino opereert in zo’n 70 landen en heeft meer dan 130 winkels in de meest gerenommeerde winkelstraten in de wereld. De kracht van Valentino ligt in haar succesvolle en geadoreerde collecties die al een halve eeuw als een rots in de branding staan.