Zara, een mode walhalla waar we dol op zijn maar waar grote modehuizen niet op zitten te wachten. De Spaanse highstreet modeketen is namelijk goed in het kopiëren ‘straight from the catwalk’. En met rechtstreeks bedoelen we dan ook rechtstreeks.
Zara vs. de rest
Luxe merken zijn not amused, maar Zara trekt zich daar niets van aan. Céline plaatste zelfs geen foto’s van de nieuwe collectie alleen om copycats als Zara te bannen. Helaas zonder succes aangezien de modeketen houdt van snel handelen. Een hoge omloopsnelheid, trendy en up to date zijn key bij Zara. Ook het Parijse modehuis Kenzo is niet veilig voor Zara en dit seizoen vinden we een aantal items geïnspireerd op Kenzo’s ‘No Fish No Nothing’- collectie terug voor een leuk prijsje in de schappen van de modeketen.
Kenzo (links)
Kenzo No Fish, No Zara!
Bij de ‘No Fish No Nothing’- collectie van Kenzo staat de onderwaterwereld centraal. We zien veel diepzeeblauw tinten en graffiti teksten bij het modehuis. Blijkbaar zag Zara daar ook mogelijkheden in en gebruikte deze lijn van Kenzo voor hun eigen creaties. Zo kwamen we deze top tegen voor een bedrag van €16,95 euro bij de modeketen. Ook het shirtje met de tekst Paris lijkt erg veel op het lettertype dat Kenzo gebruikt ’t No Fish-shirt. Dit shirt is weliswaar roze, maar we zien duidelijk waar de inspiratie vandaan komt…
Rosie Huntington-Whiteley in Marks & Spencer campagne