Fashion trend: Burberry’s initialen poncho

Wat hebben Olivia Palermo, Cara Delevingne en Rosie Huntington-Whiteley wat jij niet hebt? Juist; de Burberry poncho voorzien van hún initialen! Maar er is goed nieuws: je kunt nu zelf je Burberry poncho laten personaliseren met je eigen initialen.

Say my name

De poncho werd voor het eerst gesignaleerd tijdens de herfst-wintercollectie 2014 van Burberry Prorsum. Alle modellen liepen in de finale van de show in een gepersonaliseerde poncho. Niet lang daarna werd de vraag naar deze poncho’s vanuit het publiek steeds groter.

Hype

De populariteit van de poncho’s zit hem in het persoonlijke gevoel dat je erbij krijgt. Het is een item dat je heel lang wilt dragen, omdat je eigen initialen erop staan. Nu Burberry zo’n succes heeft met deze poncho’s – de items zijn niet aan te slepen – zal het niet lang meer duren voordat andere merken deze trend overnemen.

Personalisation service

De poncho is verkrijgbaar in twaalf varianten en is gemaakt van wol en kasjmier. Om het item te laten personaliseren, is er een speciale service die je daarmee kan helpen. Hebben? De poncho á la Olivia Palermo kost een slordige 1.050 euro. De minder dure varianten kun je al vanaf 624 euro kopen.

Heb je geen zin in een poncho, maar wil je toch gebruik maken van de initialen service? Niet getreurd, vanaf 624 euro kan je een authentieke Burberry shawl aanschaffen, waarna je voor ongeveer 252 euro extra je initialen op kan laten zetten. Een beetje prijzig, maar zie het als een goede investering! Sidenote: er kunnen maximaal drie letters op de poncho/shawl genaaid worden.

Budget proof 

Voor diegenen die krap bij kas zitten is er nog hoop: Asos en Only kunnen je dit seizoen voorzien van genoeg poncho’s en capes. Helaas zonder initialen, maar misschien dat je zelf opzoek kan gaan naar een kleermaker die dat voor je kan realiseren. Succes!

Geschreven door Aminanta Minte