Nieuw e-commerce platform ‘The Yes’ moet consument nieuwe winkelervaring bieden

AI gedreven personalisatie krijgt een steeds grotere plek in de modewereld. Het geeft winkelen een personal touch. Toch hebben veel modewinkeliers nog moeite met deze manier van verkopen. Het is nieuw, dus hoe doe je dat precies? Gelukkig is het er net nieuwe e-commerce platform ‘The Yes’.

Winkelplatform via app

De lancering van The Yes vond kort geleden plaats op een woensdag. Het belooft real-time personalisatie via een winkelplatform dat gebaseerd is op een app. In de app vind je de complete productcatalogus van maar liefst 145 modebedrijven. Denk bijvoorbeeld aan Aritzia en Levi’s, maar ook La Ligne en Everlane. Daarnaast maken bekende merken als Khaite en Prada deel uit van de catalogus.

Duizenden stijlen

Omdat winkeliers in de modewereld moeite hebben om de juiste balans te vinden tussen AI-gedreven personalisatie en personal touch, wil het nieuwe e-commerce platform De Yes zal in totaal 73.000 stijlen lanceren. He je als shopper een stijl gevonden die je aanspreekt? Dan verschijnen soortgelijke stijlen als het goed is hoger in het aanbod.

Reactie van de CEO: ‘kennis is noodzaak’

Julie Bornstein is oprichter en CEO van The Yes. In een interview vertelde ze dat er allerlei interessante dingen op het gebied van AI en mode gebeuren. Maar een bedrijf moet deze tak van de mode én de consument daadwerkelijk begrijpen. Is dat niet het geval, dan wordt AI niet toegepast op een nuttige manier. Bornstein werkte in het verleden onder andere als CMO en chief digital officer bij Sephora en als COO bij Stitch Fix. Ze kan dus buigen op een schat aan ervaring.

Verstand van bouwen en ondersteunen technologie

Het is niet eenvoudig om succesvol te zijn, zo geeft Bornstein aan. Je moet als bedrijf verstand hebben van het bouwen van technologie, en dat geldt ook voor het ondersteunen ervan. Nu is er het platform Yes om bedrijven te helpen.

Nieuwe ontdekkingsreis

Yes moet het winkelend publiek een nieuwe winkelervaring bieden. Het is een ontdekkingsreis voor de consument terwijl merken de mogelijkheid krijgen om nieuwe klanten te bereiken. Om het platform kwalitatief hoogwaardig te maken stelde Bornstein een team van technologische experts in de mode industrie samen, waaronder Tomasi Hill (mede oprichter), Lisa Green (deed de advertentieverkoop voor de fashion retail van Google) en Amit Aggarwal (voormalig engineering executive bij Groupon)

1 dollar voor elke download als schenking

De CEO van het Yes platform beseft dat merkpartners kunnen profiteren van het nieuws rondom de app. Voor de eerste maand, schenkt het bedrijf 1 dollar voor elke download aan Good+Foundation, die families helpt die door het Coronavirus worden getroffen.

Lancering uitgesteld

The Yes werd een paar jaar geleden al bedacht. Het stond op het punt om gelanceerd te worden op 25 maart, maar het Corona virus gooide roet in het eten. Bornstein koos ervoor om de lancering uit te stellen tot mei. Bornstein hoopt dat klanten gefascineerd zullen zijn door het nieuwe platform en de kans krijgen om te ‘spelen’.