Victoria’s Secret ligt onder vuur. Ditmaal gaat het niet om slecht gephotoshopte foto’s, maar om hun nieuwe campagne die de nieuwe Body-beha promoot.
Het perfecte lichaam
Vooral de slogan ‘The Perfect “Body”’ zet kwaad bloed bij veel Britse en Amerikaanse vrouwen. De billboards wekken de illusie dat Victoria’s Secret modellen het perfecte lichaam hebben.
Killer body?
Het tussen haakjes zetten van het woord ‘body’ is niet goed genoeg voor de vrouwen. Volgens The Telegraph is een paar dagen na de lancering van de campagne een Change.org petitie opgesteld door een aantal studenten aan de Universiteit van Leeds.
Popi jopi
Frances Black is een van die studenten. De 22-jarige Britse vertelt aan The Telegraph: “Een merk als Victoria’s Secret is enorm populair onder jonge vrouwen. Deze campagne is pijnlijk en zorgt ervoor dat veel vrouwen nog onzekerder raken over hun eigen figuur”, aldus de studente.
Handtekening
De studenten willen dat het lingeriemerk ‘de onverantwoordelijke marketing voor hun nieuwe beha-lijn rechtzet’. Tot nu toe zijn er ruim 1800 handtekeningen verzameld.
Victoria’s Secret Show
Victoria’s Secret, die in minder dan een maand de Victoria’s Secret Show in Londen houdt, heeft nog niet gereageerd op de commotie.
Foto: Victoria’s Secret
Welke modetrends zijn terug van weggeweest?