Beyoncé tilt haar Topshop fandom tot een hoger niveau: de zangeres lanceert volgend jaar haar eigen label in samenwerking met de Engelse kledingretailer Topshop.
Sporters
De meldt Women’s Wear Daily (WWD). Volgend WWD laat Topshop later op de dag weten dat Beyoncé en het bedrijf samen kleding, schoenen en accessoires gaan ontwerpen. De 33-jarige zangeres werkt mee aan alle delen van het ontwerp- en productieproces. Het label van Beyoncé is vanaf herfst 2015 te koop in de winkels van Topshop en bestaat voornamelijk uit kleding voor dansers, fitness goeroes, yoga diehards en andere sporten.
Worldwide?
Volgens Sir Philip Green zal het label van Beyoncé ook buiten de muren van Topshop verkocht worden, als het aan de CEO van Topshop ligt. “We zijn van plan om Nordstrom hiervoor te benaderen”,aldus Green.
Simpele samenwerking?
Green benadrukt dat het niet om een capsule collectie gaat. “Dit is geen simpele samenwerking. We gaan een geheel nieuw label opzetten, compleet onafhankelijk van Topshop met een eigen bestuur en kantoor”, aldus de directeur.
Naamloos
Het label van Beyoncé heeft nog geen naam; ondertussen wordt er ook druk gezocht naar een creatief directeur en twee ontwerpers. Queen Bee lijkt er in ieder geval zin in te hebben. De zangeres wordt vaak gespot in Topshop outfits. “Ik kan me geen betere partner bedenken dan Topshop. Ik heb altijd van het merk gehouden”, zegt Beyoncé maandag in een verklaring. “Met het team werken aan een modecollectie is ontzettend spannend, ik verheug me hier erg op.”
Samenwerking
De zangeres schoof in februari aan tafel met Topshop, om in juni tot een deal te komen. “Een samenwerking aangaan met een van de hardst werkende mensen uit de wereld is fantastisch. Beyoncé spendeert uren per dag aan dansen en trainen, de sportsector past dus goed bij haar leven” zegt Green.
Bamboe: zeer fijn en zijdezacht