Zes fashionlegendes, 1 iconisch merk: Louis Vuitton. Om het 160-jarige bestaan van Louis Vuitton te vieren, heeft het Franse modehuis de grootste creatievelingen van de wereld de opdracht gegeven om haar legendarische logo te innoveren. Iedere ontwerper deed dat op zijn eigen manier. Bekijk de foto’s hier.
Karl Lagerfeld
Karl Lagerfeld fotografeerde niet alleen de Celebrating Monogram serie, maar maakte ook nog stijlvolle bokszak en opbergtrunk speciaal voor de bokszak.
Rei Kawkubo
De raadselachtige ontwerper Rei Kawkubo, maakte namens Comme des Garçons een Louis Vuitton tas met verbrande delen. De drie gaten verhullen nauwelijks het Louis Vuitton logo.
Louboutin
Modekoning Louboutin ontwierp voor het Celebrating Monogram project een caddy. Louboutin zelf vindt de caddy “een klassieke tas en typisch Parijs.”
Cindy Sherman
Cindy Sherman dacht aan wat ze zelf nodig zou hebben. “Eerst had ik het idee om een make-updoosje te maken. Het Louis Vuitton team was enthousiast, maar wilde iets groters. Dus waarom geen koffer?” De koffer is uiteindelijk een reisstudio geworden, met bijpassende postzegels van zelfbedachte bestemmingen. Zelfs je camera kan erin.
Frank Gehry
Frank Gehry maakte een doos voor je honkbal. “Hij is rechthoekig, maar op een paar punten is ie een beetje verdraaid.” De architect wilde wat vrouwelijkheid in zijn ontwerpen verwerken. “De ronde vormen maken het helemaal af.”
Marc Newson
Industrieel ontwerper Marc Newson ontwierp een rugtas voor Louis Vuitton. “Ik zou graag willen zien dat deze tas een alledaags item wordt. Het is een uitstekende reisgenoot. Maar niet voor het kamperen uiteraard.”
Prijzen
Prijzen van de iconische stukken zijn op aanvraag, maar bevinden zich tussen een range van €2.000 tot en met €4.000 euro. De tassen zijn vanaf midden oktober verkrijgbaar. Omdat de tassen maar een paar maanden verkocht zullen worden, wordt voorspeld dat de vraag erg hoog zal zijn.
Interieur ideeën met See by Chloé