Welke fashionjunk kent hem niet? De tijgertrui van Kenzo. Op bijna elk modeblog te zien en nog steeds razend populair. Maar 2013 mag met recht weer het jaar van de Kenzo trui worden genoemd. En dan te bedenken dat deze trui bijna niet in productie was genomen volgens de bedenkers Carol Lim en Humberto Leon. Wat zou dat zonde zijn geweest!
En jonger merk
Het is dankzij de twee genoemde designers Carol en Humberto die we kennen van hun merk Opening Ceremony dat Kenzo weer op de kaart staat. Dankzij deze geweldige designers werd Kenzo namelijk weer jonger, hipper en ging het onder andere verschillende samenwerkingen aan met bijvoorbeeld Vans.
In de aandacht…..
De wachtlijsten voor met name de tijgertrui mogen dan wel min of meer zijn verdwenen, maar zodra er een nieuwe versie in de winkels ligt moet je er wel snel bij zijn want ze zijn nog steeds zo weg.
Andere populaire truien van Kenzo zijn die met de Eiffeltoren en het oog. Nog steeds besteden bloggers en magazines veel aandacht aan de truien.
Bijna niet in productie…
In een interview dat Carol en Humberto hadden met Women’s Wear Daily vertelde het koppel echter dat de trui met de tijgerkop bijna niet in productie was gegaan. Er was binnen Kenzo een enorme weerstand tegen een goedkope lijn sweatshirts. Er werd letterlijk gezegd dat er geen categorie was binnen het merk waar het binnen zou kunnen vallen. Maar Carol en Humberto hielden voet bij stuk en vertelde Kenzo dat ze dan maar een categorie moesten toevoegen. En dat gebeurde!
Zo uitverkocht
De eerste lading sweatshirts was binnen drie uur uitverkocht en werd het kledingstuk van 2012. De rest is geschiedenis want het merk brengt tegenwoordig regelmatig nieuwe varianten uit. Wil je de meest actuele versies van deze trui hou dan de online Kenzo shop in de gaten of ga naar Parijs om een sweatshirt in een van de vele winkels te kopen. Het kan dan namelijk best zijn dat je een exemplar in handen hebt wat je in Nederland niet snel zal zien. Die ervaring hebben we al op de redactie.
Rosie Huntington-Whiteley in Marks & Spencer campagne