De collectie van Alexander Wang zit nog vers in ons geheugen maar wij van Fashionjunks.nl speculeren nu al over de nieuwe guestdesigner van H&M. Hieronder laten wij zien wie volgens ons de grootste kanshebbers zijn en wie juist absoluut niet. Onze Yes Please- en No Thanks kandidaten op een rijtje!
Beautiful Balmain
Ondanks het dure en luxe imago van het Franse modehuis zou een samenwerking met H&M een prima beslissing zijn. Hoofddesigner Olivier Rousteing is bezig met een flinke verjonging en het modehuis werkt veel samen met jongeren. Zij zouden zich dus goed kunnen inleven in de grootste doelgroep van H&M. Hoe de collectie eruit zou komen zien? Grote schouders, glitter, stiksel en zwart. Denk: Michael Jackson in Thriller of een decadente dame uit de jaren 80.
Perfect Prada
Miucca Prada is vast wel te porren voor een samenwerking met de Zweedse kledinggigant. Omdat ze al een label voor de wat jongeren doelgroep heeft (Miu Miu) krijgt deze designer de catwalktrends vast omgezet in een draagbare collectie. Ons lijkt het in ieder geval een prima idee. Typisch Prada: grote prints, grote afwisseling in stofgebruik en het steeds herontdekken van trends en rages uit het verleden.
Fabulous Fendi
Bont, leer en comfort. Dit lijken de toverwoorden voor dit Italiaanse merk. Ondanks het gebruik van dure materialen weten ze kleding er toch altijd uit te laten zien als iets dat lekker zit en dat draagbaar is. H&M zou samen met Fendi een collectie kunnen neerzetten die een groot deel van de klanten aanspreekt: no nonsense glamour.
Magical Marc Jacobs
Misschien wel onze grootste favoriet. Marc Jacobs weet altijd weer te verrassen met draagbare items in een bijzonder jasje. Niet alleen bij zijn eigen label maar ook als creative director bij Louis Vuitton zette hij deze stijl door. Jacobs weet de perfecte mix tussen retro en modern te creëren. Iets dat vast en zeker gretig aftrek zal vinden onder de H&M lovers. Hoe wij een collectie van Marc Jacobs voor ons zien? Urban, sporty, kleurrijk en vooral heel draagbaar.
Dit zijn onze No Thanks kandidaten!
Dashing Dior
Ondanks dat Dior een prachtig merk is, zien wij een samenwerking met onze geliefde H&M niet snel gebeuren. De doelgroep van Dior is vooral braaf en tuttig, niet de juiste doelgroep voor de populaire kledingwinkel dus. Perfecte kleding voor een zakelijke afspraak of een chique cocktailparty. Niet de juiste kleding om uren voor in de rij te liggen.
Amazing Alexander McQueen
Wat zijn we fan van McQueen! De luxe, de duistere invloeden en vooral het altijd verrassende element in kleding of shows. Sarah Burton blijft na de tragische dood van Alexander McQueen de toon van het modehuis nog steeds goed doorzetten. Waarom we dit niet zo snel bij H&M willen zien? Dat is simpel: de kleding is veel te extreem of ongewoon voor een reguliere winkel. De couture van McQueen is prachtig maar niet om zomaar te kunnen kopen in een doodnormale winkel.
Vibrant Vivienne Westwood
Dé punk koningin bij uitstek. Vivienne Westwood doet al jaren lekker haar eigen ding en heeft fans in alle lagen van de bevolking. Kant, korsetten, ruiten en Victoriaanse invloeden zijn typisch voor haar stijl. Wij kunnen haar eigenzinnigheid waarderen maar vrezen dat dit niet voor iedereen geldt wanneer Miss Westwood een collectie voor H&M zou ontwerpen.
Tekst Max Herlings
Halle Berry ontwerpt lingerie