Wearable tech jasje ‘Navigate Paris’ ontworpen

Eerder schreven we al over wearable tech: is dit de nieuwe trend in modeland? Na het zien van dit jasje lijkt de modewereld wearable tech steeds meer te omarmen.

Wearable Experiments

Het jasje is ontworpen door Wearable Experiments (afgekort We:eX) die fashion en technologie samenbrengen in wearable tech.  De meest recente ontwikkeling op het gebied hiervan is de  location-enabled jacket die je in no time assisteert bij het vinden van je gewenste bestemming.

Hoe werkt het?

Het is een van de drukste steden van de wereld, daarom is Parijs een goede testmarkt voor het high tech jasje. Door relevante locaties te uploaden binnen de ‘’richting’’ van het jasje, wordt je stap voor stap begeleid naar de gewenste bestemming. Dit betekent dat de drager ongehinderd kan lopen door instructies die zichtbaar worden gemaakt op de mouwen van de jas. Trillingen waarschuwen de gebruiker wanneer je moet schakelen en in welke richting je moet lopen. Simpel toch?

Wearable tech jasje 'Navigate Paris' ontworpen door Wearable Experiments, We:eX. Alles over dit nieuwe jasje op het gebied van wearable tech.

Design

Volgens de designers is het jasje niet alleen functioneel, maar ook nog eens fashionable. De jas is gemaakt van 100% wol en verkrijgbaar in een houndstooth design. Je kunt nu Parijs ervaren als een echte Parijzenaar en niet als een toerist.

Pre order

Het jasje kan besteld worden via de website We:eX en is naast Parijs ook verkrijgbaar in Sydney en New York.

High tech meets fashion

Met de komst van de Apple watch speelt het begrip wearable tech een steeds grotere rol in de mode. Wordt dit horloge het nieuwe it-item op het gebied van fashion, of is de mode hier nog niet klaar voor?

Wij denken van wel, niet voor niets sierde topmodel Liu Wen de cover van Vogue voorzien van een stoere Apple Watch om haar pols. Apple is niet de enige die high tech mixt met fashion. Ook Google sloeg eerder de handen in een met Diane von Furstenberg die de Google Glass voorzag van een fashionable tintje. Naast Diane gaat ook LVMH zich wagen aan waearable tech, net als Nik en Ralph Lauren in het verleden.