Gucci heeft eindelijk een beautylijn! Het Italiaanse modehuis heeft hun fans lang laten wachten, maar het is het ook absoluut waard. Na Armani en Tom Ford komt ook Gucci met een make-up lijn.
Het zal je niet verbazen als we zeggen dat Pat McGrath iets met de beautylijn te maken heeft. De make-up artist, die laatst nog de kerstcampagne van Max Factor leidde, werkte deze keer samen met de creative director van Gucci, Frida Giannini.
Kleuren
De make-up goeroe heeft de kleuren goud, zwart. rood, ottanio (een blauwe tint), brons en koper gebombardeerd tot de belangrijkste tinten van de 200 items bevattende make-up collectie.
Gucci logo
Zoals we al eerder bij de nagellak zagen, is het Gucci logo op alle verpakkingen te zien. Ook de make-up zelf is voorzien van het dubbele G monogram. Alles is verpakt in een zwarte met gouden verpakking.
Make-up lijn
De make-up lijn bevat heel veel kleuren oogschaduw (soms in paren), een vloeibare eyeliner, vijf soorten oogpotloden, een volume mascara, zo’n vijftig kleuren lipstick, achttien kleuren lipgloss en 24 nagellakken. We zijn niet klaar: voor het gezicht heeft Gucci ook een uitgebreid assortiment. Er is keuze uit 18 tinten foundations. Verder heb je een heleboel poederkwasten, bronzers, blush, concealers en een primer.
Prijzen
De prijsklasse ligt tussen de 23 euro, voor bijvoorbeeld een nagellak en 64 euro voor een poederkwast.
Sport trends 2015: Kick Ass