Iwatch Apple krijgt concurrentie van LVMH

De Apple Watch is nog maar net uit, maar er is nu al een mogelijke concurrent opgedoken. LVMH, moederbedrijf van onder andere Louis Vuitton, Christian Dior, Céline, Givenchy, Fendi, Marc Jacobs en Kenzo wil een smartwatch op de markt brengen. Het bedrijf gaat samenwerken met een technisch bedrijf waarvan de naam nog niet bekend is. Is wearable tech de toekomst?

Gossip 

Volgens Jean-Claude Biver, eigenaar van horlogehuis Hublot (dat ook een onderdeel van LVMH is) ‘vinden er gesprekken plaats met mogelijke partners. Misschien kunnen we over negen maanden een smartwatch lanceren.’ 

Smartwatch

De eigenaar van Hublot benadrukt dat het niet zo makkelijk is om een smartwatch te maken. ‘Een smartwatch ontwikkelen is moeilijk omdat het nogal tegenstrijdig is. Van luxe wordt verondersteld dat het voor eeuwig is. Hoe verantwoord je dan een horloge van ruim €1500 waarvan de technologie over twee jaar alweer achterhaald is?’, aldus Biver. 

Wearable tech 

LVHM is niet het eerste bedrijf die fashion mixt met technologie. Wearable tech is hot in modeland! Eerder voorzag Diane Von Furstenberg de Google Glass van een fashionable jasje en bracht Nike een limited edition FuelBand uit. Maar ook Ralph Lauren ging voor een hoog staaltje fashionable technologie met de Polo Tech.