Verkoop eigen lijn Victoria Beckham is verdubbeld in 2014

Victoria Beckham gaat als een speer. De verkoop van haar kledinglijn is in 2014 verdubbeld. De ex Spice Girls turned Britse designer en socialite verkocht in 2014 voor ruim 40 miljoen dollar aan kleding en accessoires ten opzichte van ruim 20 miljoen dollar in 2013. Het is dan ook niet voor niets dat Victoria Beckham begin deze maand werd beloond met de award voor ‘Brand of the Year’ tijdens de British Fashion Awards.

Goede start

Toen Victoria Beckham begon met haar lijn in 2008 verbaasde ze vriend en vijand met haar collectie. Iedereen dacht dat het wel zou loslopen met de designkwaliteiten van de voetbalvrouw maar nu, een aantal jaar later heeft Victoria zich echt bewezen. Haar modehuis brengt vier collecties per jaar uit, heeft een tassen- en zonnebrillenlijn, een denim collectie en ook nog een betaalbare, jongere lijn. Ook opende ze dit jaar een grote flagship store aan Dover Street in Londen.

Hard werken

Wat de plannen zijn voor 2015? Victoria Beckham is druk bezig met de website van haar merk te ontwikkelen tot de perfecte online shop experience, ze komt met een eigen nagellakcollectie en ze is bezig met een schoenenlijn. Dat wordt waarschijnlijk weer een topjaar!

Tekst Max Herlings