Stella McCartney en Kate Moss zetten zich in voor borstkanker

Speciaal voor Breast Cancer Awareness Maand ontwierp de Britse ontwerpster Stella McCartney lingerie om meer bewustzijn te creëren voor de ziekte. Niemand minder dan Kate Moss helpt haar daarbij. Speciaal voor de campagne is het topmodel een maand lang te zien in het roze ondergoed.

Goede doel 

De opbrengst van de collectie zal naar het Linda McCartney Centre gaan, een kankerkliniek in Liverpool. Linda McCartney is de moeder van Stella en overleed in 1998 op 56-jarige leeftijd aan de gevolgen van borstkanker. “Ik wil vrouwen eraan herinneren om aan hun gezondheid te denken en regelmatig naar de dokter te gaan”, legt de ontwerper uit. “Vrouwen zijn tegenwoordig zo druk, maar gezondheid zou een prioriteit moeten zijn.” 

Campagne 

De foto’s van de campagne zijn gemaakt door Mert Alas en Marcus Pigott. McCartney: “Als ik toen had geweten wat ik nu weet over borstkanker, dan had mijn moeder misschien nog geleefd” ,zegt de ontwerper. “De gezondheid van je geliefden, maar ook dat van jezelf moet het belangrijkste zijn wat er is.” 

Limited Edition 

Het limited edition ondergoed valt onder Stella McCartney’s Gemma Relaxing collectie, met een prijsklasse tussen de 40 en 80 dollar. De collectie zal te koop zijn op stellamccartney.com en in geselecteerde winkels.

Geschreven door Aminanta Minte