Giorgio Armani gaat strijd aan met fast fashion ketens als Zara en H&M

De Italiaanse modeontwerper Giorgio Armani staat bekend om zijn luxe collecties die niet voor een ieder betaalbaar zijn. Maar misschien komt daar straks verandering in met Armani Exchange. De designer wilt met dit jongere en betaalbaardere label zich gaan focussen op ‘fast fashion’ segment en gaat met deze keuze de strijd aan met modeketens als Zara en H&M.

Armani en fast fashion

Giorgio Armani ziet veel mogelijkheden als het op fast fashion aankomt. Het is een jong en dynamisch segment in de huidige markt en deze spreekt hem erg aan. De designer ziet veel potentie om Armani Exchange om te toveren tot een wereldwijde fast fashion keten. Momenteel zijn er ongeveer 270 winkels internationaal van Exchange, waarvan de meeste winkels zich bevinden in de Verenigde Staten. De designer is er heilig van overtuigd dat het betaalbare label een van de sterkste merken ter wereld kan worden.

Is Armani de nieuwe H&M?

Wat denk jij? Is Armani in staat om te concurreren met fast fashion ketens als Topshop, H&M, Zara en andere fast-fashion retailers met zijn A|X Armani Exchange merk?