Al 55 jaar lang klagen critici over de onrealistische proporties van Barbie. Veel te dun en onwerkelijk. Gelukkkig is daar nu een oplossing voor door de komst van de Lammily pop. Haar boodschap? Gemiddeld is mooi!
Doe Normaal
Het idee is afkomstig van kunstenaar Nickolay Lamm die op ’t idee kwam van de ‘gemiddelde’ Barbie. Lamm gebruikte voor de ontwikkeling van de pop de maten van een gemiddelde 19-jarige vrouw om een impressie te geven van hoe het lichaam van de pop eruit zou moeten zien.
“Veel mensen vroegen waar ze een normale Barbie konden kopen,” verteld Lamm aan magazine Time. “Maar niemand kon deze kopen aangezien het niet bestaat’’.
Gemiddeld is mooi!
In plaats van het wachten op een investeerder of een groot speelgoedbedrijf besloot Lamm de pop zelf op de markt te brengen. Via een inzamelingsactie hoopt de kunstenaar $95,000 op te halen zodat hij kan starten met de productie van de Lammily pop. Haar slogan is eenvoudig: Gemiddeld is mooi!
Weinig make-up en schoenen
De pop draagt bovendien weinig make-up en heeft een garderobe die bestaat uit doorsnee kleding. Ze is fit, sterk en beweeglijk en waardoor ze zowel hoge hakken als platte schoenen kan dragen. Ook bevordert Lammily een gezonde levensstijl. Wat vind jij van de pop? Zou jij deze aanschaffen voor je dochter?
Video
Benieuwd naar Lammily? Bekijk hieronder de video!
Bron: Lammily
Trend report: health goth