Nieuwe stichting ‘Mask Up’ moet Covid-19 slachtoffers in New York helpen

Onlangs kondigden gouverneur Andrew Cuomo van New York en zijn dochter Mariah Kennedy Cuomo de lancering van ‘Mask Up’ aan. Het is een campagne waarin de staat New York samenwerkt met TheRealReal en tientallen modeontwerpers om meer mensen mondkapjes te laten dragen. Het is inmiddels pure noodzaak geworden om in New York mondkapjes te dragen, maar niet iedereen doet dat nog. ‘Mask Up’ hoopt daar verandering in te brengen.

Donatie aan drie liefdadigheidsinstellingen

De ‘Mask Up’ campagne zal geld inzamelen voor gemeenschappen die hard worden getroffen door COVID-19. Het doneert alle winst uit mondkapjes aan drie liefdadigheidsinstellingen die in New York en in het hele land werken om mensen in nood te helpen. Dit zijn:

  • Het COVID Relief Fund
  • Nurse Heroes
  • Feeding America

New York Tough masker

De staat New York en The RealReal brengen samen een ‘New York Tough’ masker uit dat is ontworpen door het veelgeprezen New Yorkse modelabel Public School. Het is onderdeel een vijf weken durende campagne en het ‘New York Tough ‘ masker is in beperkte oplage beschikbaar.

Reactie van gouverneur Cuomo

Gouverneur Cuomo: “Terwijl we de strijd tegen COVID-19 voortzetten, is ding duidelijk: maskers helpen de verspreiding te stoppen en levens te redden. Maar het is ook duidelijk dat veel mensen klaar zijn met COVID en dat brengt eigen uitdagingen met zich mee.
De gouverneur vervolgt: “We moeten creatieve manieren vinden om mensen aan te moedigen om maskers te dragen. De campagne Mask Up maakt gebruik van de creativiteit van de New Yorkse modegemeenschap om te helpen deze uitdaging op het gebied van de volksgezondheid op te lossen, terwijl er tegelijkertijd geld wordt ingezameld voor gemeenschappen die door COVID-19 worden getroffen. Samen zullen we dit virus verslaan”

Ontwerpers uit New York werken samen

“In een tijd waarin zo velen op zoek zijn naar een manier om een verschil te maken, heeft het dragen van een masker de kracht om levens te redden en het is een manier om te laten zien wie je bent” zei Mariah Kennedy Cuomo, dochter van gouverneur Cuomo en kleindochter van Robert F. Kennedy (voormalig Senator van New York en broer van president John F. Kennedy). Mariah: “De Mask Up campagne verenigt fantastische ontwerpers die diep verbonden zijn met New York, de modehoofdstad van ons land.

Kennedy Cuomo: ‘Creatieve manieren om een impact te maken

“RealReal en de staat New York werken samen om de kracht van de modegemeenschap te benutten om een zeer eenvoudige, maar kritische boodschap over te brengen: doe een masker op. Stop de verspreiding. Red levens! Ons land vecht nog steeds tegen COVID-19, en deze campagne laat zien dat we leuke, creatieve manieren kunnen vinden om een impact te maken”, aldus Mariah Kennedy Cuomo.

Reactie van RealReal

“Door de kracht van de invloed van de modewereld te combineren met de leiding van Gouverneur Cuomo en Mariah Kennedy Cuomo, kunnen we een collectieve kracht voorgoed zijn,” reageerde Julie Wainwright. Zij is de oprichter en CEO van The RealReal. Wainwright: “Het is een voorrecht om zo’n diverse en getalenteerde groep New Yorkers samen te brengen om mensen te inspireren een masker te dragen, terwijl we het werk van onze liefdadigheidspartners steunen die zoveel doen voor gemeenschappen die door COVID worden beïnvloed.”

Welke designers werken mee?

In de komende vijf weken zullen The RealReal en de staat New York elke maandag themamaskers dragen. Het thema van elke week is geïnspireerd op een van de kernwaarden van New York: stoer, slim, verenigd, gedisciplineerd en liefdevol. Deelnemende merken en ontwerpers zijn onder andere:

  • Phillip Lim
  • 4SDESIGNS
  • Alejandra Alonso Rojas
  • Alice + Olivia, Altuzarra
  • Chromat
  • Jonathan Cohen
  • Mara Hoffman
  • Michael Kors
  • Prabal Gurung
  • Rag & Bone
  • Ryan Roche
  • Sandy Liang
  • Studio 189
  • Victor Glemaud
  • Thom Browne
  • Zero + Maria Cornejo